مقالات

درباره نمایشگاه دموتکس هانوفر المان ۲۰۲۰

تاریخچه آن از گذشته تا حال بیشتر بدانیم:
نمایشگاه بین المللی دموتکس آلمان در شهر هانوفر منعقد می شود و به عنوان معتبرترین نمایشگاه کفپوش و فرش در جهان شناخته شده است. در این نمایشگاه برندهای معروف فرش و کفپوش محصولات خود را در معرض فروش قرار می دهند. نمایشگاه دموتکس آلمان به صورت کاملا انحصاری در زمینه فرش و کفپوش و معماری در جهان فعالیت می کند. تولیدکنندگان و تجار ایرانی نیز در این نمایشگاه فرش های دستباف و ماشین خود را در معرض نمایش قرار می دهند. سابقه شرکت تجار ایرانی در این نمایشگاه دارای قدمت بسیاری است و فرش های دستباف و ماشینی ایران در این نمایشگاه بسیار معروف هستند. به طوریکه در چند دهه اخیر ایران توانسته جایگاه خود را در عرضه آن ها بدست آورد.
با توجه به اینکه این نمایشگاه یک نمایشگاه بین المللی در عرضه فرش های دستباف و ماشینی، کفپوش و معماری است، هر ساله کشوهای بی شماری از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می کنند. یکی از شرکت کنندگان اصلی این نمایشگاه در زمینه فرش های دستباف ایران است. به جز ایران کشورهای دیگری در این زمینه با ایران رقابت می کنند. پاکستان، چین، افغانستان و نپال کشورهای رقیب ایران در بخش فرش های دستباف هستند. کیفیت فرش های دستباف ایران به همگان ثابت شده است و هر ساله خریداران زیادی به غرفه های ایرانی مراجعه می کنند. نمایشگاه دموتکس آلمان توانسته مسیری عالی برای صادرات فرش ایرانی به نقاط مختلف جهان باشد. تجار و تولیدکنندگان فرش در ایران هر ساله از این فرصت استثنایی استفاده می کنند.
با برگزاری این نمایشگاه هر ساله مسابقه های مختلفی در زمینه های هنری همچون طراحی، خلاقیت، رنگ، نقش و… برگزار می شود. و در آخر مسابقه ۳ نفر انتخاب می شوند و به آن ها جوایز نفیسی داده می شود. همچنین در این بین به نفر برگزیده جایزه ی ویژه ای داده می شود و وی را به عنوان برگزیده نهایی به همگان معرفی می کنند. هر ساله تولید کنندگان ایرانی نیز در مسابقات نمایشگاه دموتکس آلمان شرکت می کنند و موفق به دریافت جوایز نفیسی شده اند. در تمام سال ها همیشه ایرانیان خوش درخشیدند، بطوریکه سالی بدون دریافت جایزه به کشور بازنگشتند.
با وجود تحریم هایی که هر ساله بر ایران تحمیل می شود وضعیت صادرات فرش را دچار مشکل کرده است. با این وجود تجار و تولیدکنندگان فرش ایرانی ساکت نمانده اند و به دنبال راهکاری برای افزایش فروش خود هستند. نمایشگاه دموتکس آلمان یکی از بهترین مکان ها برای عرضه فرش های ماشینی و دستباف ایرانی است. این نمایشگاه جزو نمایشگاه های بین المللی است که می توان از آن برای فروش در سطح جهانی استفاده کرد. بیشتر اوقات نمایشگاه ها می تواند به افراد در شناساندن محصولات شان کمک کند. در نهایت این نمایشگاه می تواند فرصتی ویژه برای تجار ایرانی باشد. بزرگترین هدفی که می تواند از نمایشگاه دموتکس آلمان داشت، شناساندن برند شرکت های ایرانی به کشورهای دیگر است. یافتن بازارهای هدف، فروش بیشتر، توسعه شرکت ها در عرصه بین المللی و افزایش صادرات از دیگر اهداف برای شرکت در این نمایشگاه است.
این گردهمایی هدفی بزرگ در زمینه عرضه فرش و کفپوش دارد که برقراری ارتباط و تعامل بین طراحان و تولید کنندگان فرش و کفپوش در جهان است که آن ها می توانند با شرکت در این نمایشگاه به این هدف مهم دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *